Evil Angels (1988)

Alternatieve titel: A Cry in the Dark

Australië / Verenigde Staten

geregisseerd door Fred Schepisi
met Meryl Streep, Sam Neill en Dale Reeves

Michael Chamberlain (Sam Neill) is dominee van de kerk der der Zevende-dags Adventisten. Samen met zijn vrouw Linda (Meryl Streep) en hun kinderen, de 4-jarige Aidan, de 6-jarige Reagan en hun nog erg jonge baby Azaria, gaan zij een weekje op vakantie. Ze kamperen nabij de Ayer’s Rock, een indrukwekkend grote rotsformatie in Australië. Op een avond ziet Linda een dingo (wilde Australische hond) uit de tent van hun kinderen komen. Direct daarna ontdekt zij dat Azaria spoorloos is verdwenen, waarbij ze ervan overtuigd is dat de dingo de baby heeft meegenomen. Er volgt een grootscheepse zoektocht.