Perfect Strangers (2001)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Komedie
236 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Stephen Poliakoff
met Michael Gambon, Lindsay Duncan en Matthew MacFadyen

Familiedrama over Daniel en zijn ouders, die het contact met hun familie verloren hebben. Tot ze tot hun verbazing worden uitgenodigd voor een familiereünie in een hotel in Londen. Daar maakt Daniel voor het eerst kennis met een reeks intrigerende familieleden.

avatar van bawimeko
Minder heftig dan 'Festen', minder beladen dan "Familie", maar verder een kleurrijk en geheimzinnig familie-epos met allerlei zijwegen en dwaalsporen. Niks voor fans van actie, maar dit is een van de beste tv-producties die ik ooit heb gezien!

avatar van nightbreed
Als je naar de (lelijke) hoes kijkt dan verwacht je wellicht een saaie en stoffige film maar niets is minder waar.
Dit is weer zo'n prachtige BBC produktie die garant staat voor kwaliteit, een prachtig script met veel grappige en ontroerende momenten, goede acteurs die op dreef zijn en natuurlijk een zeer degelijke regie.
Hier staat trouwens dat de speelduur 95 minuten is en dat is natuurlijk helemaal fout want deze topper duurt maar liefst 255 minuten (dat zal ik dus gauw ff melden).
Schrik niet van de lange speelduur want de ruim 4 uur vliegen zo voorbij, ik heb de film in 1 ruk uitgekeken.
Er staat nu ook dat het een Drama is en dat is ook fout want dit is een Komedie/Drama (dit zal ik ook melden).
Anyway, als jij BBC produkties ook altijd zo goed vindt dat kun je deze blind aanschaffen.

Deze topper zit trouwens in een box met nog een goede BBC-produktie, 'Gideon's Daughter' en is bij Blokker voor de meeneemprijs van 4 euro te krijgen.

Edit: De speelduur is 236 minuten op de kop af.
Omdat de film in 3 delen is kon ik de precieze speelduur niet zien waardoor ik op de 255 minuten afging die er op de hoes staan.

avatar van 93.9
Schitterende mini serie. Acteren, verhalen, muziek.... alles was mooi!
Aanrader.