The Crimson Field (2014)

Drama / Oorlog
Miniserie, 6 delen

geregisseerd door Richard Clark (II), David Evans en Thaddeus O'Sullivan
met Oona Chaplin, Hermione Norris en Richard Rankin

The Crimson Field volgt een groep Britse doktoren, verpleegsters en vrijwilligers die zo goed en kwaad mogelijk proberen de vele gewonde soldaten te verzorgen aan het front van de Eerste Wereldoorlog. De miniserie stelt drie verpleegsters centraal: de beschermd opgevoede Rosalie Berwick, afkomstig uit een vooraanstaand milieu. Kitty Trevelyan, een sterke persoonlijkheid en niet op haar mondje gevallen. Plus Flora, de jongste en meest enthousiaste van een groepje vrijwilligers. Al meteen wordt duidelijk dat niéts de meisjes had kunnen voorbereiden op de gruwelijkheden die ze komen te aanschouwen.

Een van de betere miniseries over de eerste wereldoorlog met uitstekende cast en prachtige aankleding.