Miss Congeniality (2000)

Alternatieve titel: Miss Undercover

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Donald Petrie
met Sandra Bullock, Michael Caine en Benjamin Bratt

FBI-agente Gracie Hart voelt zich verbonden met haar mannelijke collega's. Ze loopt, drinkt, eet en praat als een man. Wanneer er gedreigd wordt met een aanslag op de verkiezing van Miss United States, wordt ze gedwongen undercover te gaan als miss. Hiervoor ondergaat ze met de hulp van Victor, een consulent op het gebied van missverkiezingen, een ware metamorfose.