Dennis the Menace Strikes Again! (1998)

Alternatieve titel: Dennis de Bengel Zet de Buurt op Stelten

Familie / Komedie

geregisseerd door Charles T. Kanganis
met Don Rickles, George Kennedy en Justin Cooper

De kleine doerak Dennis nodigt zichzelf uit voor de verjaardag van de buurman, meneer Wilson. De knorrige buur krijgt echter al kippenvel als hij de naam Dennis hoort. Tijdens het verjaardagsfeestje gebeuren dan ook de meest verschrikkelijke dingen. Zo belandt Dennis in de enorme taart en tuimelt hij van de trap. Meneer Wilson kan er niet meer tegen en wenst dat er een andere oudere man in de buurt komt wonen, waar Dennis zijn grappen op kan botvieren. Alsof het gebed van meneer Wilson is verhoord, komt de grootvader van kleine Dennis de familie met een bezoekje vereren.

martinbroertjes
De eerste film vond ik zo slecht nog niet (ik heb er 3* voor gegeven), maar deze film is die waardering absoluut niet waard.

Dit is echt een van de slechtste komedies die ik ooit gezien heb. Deel 1 is veel leuker dan dit. Ik vond bij dit deel alleen het begin en het einde leuk, meer niet.

avatar van nickvanzutphen
voor mr wilson was slecht gecast , langer niet zo goed als die van deel 1

Diesel
Amusante verfilming van een hilarische tekenfilmserie. Leuk gespeeld door de kleine Justin Cooper. Verder wat grappige momenten en leuke rollen. De film is luchtig en verveelt niet. 3*

avatar van Roodkapje
Kinderfilmpje. Waarschijnlijk wel grappig voor kinderen onder de 12. Als je ouder bent is dit wel bullshit...
Maar ik moet toegeven: justin cooper kàn acteren, zeker voor die leeftijd.

djelle
Commercieel vervolg in de reeks en meteen een van de zwakste komedies in de filmwereld. Don Rickles speelt geen goeie Mr Wilson en de grappen werken zelden op de lachspieren. 1*

film_kaza
deze is wel leuk voor kinderen. ik vond de eerste beter.

3 sterren met zo mijn twijfels.

kiriyama
Wat een klote film.

kArIzMa_TuRk
Juist..
Voor de moeite **

film_kaza
film_kaza schreef:
deze is wel leuk voor kinderen. ik vond de eerste beter.

3 sterren met zo mijn twijfels.

Het is omdat ik eerst snel een hoge waardering gaf.
1 ster

avatar van catweasel
De film is wel met Joan Plowright en heeft daarnaast wel enkele grappige momenten. Daarom toch ** sterren.

vond ik vroeger ook een goede film maar idd met de jaren ging mijn waardering wat dalen

avatar van 606
toen grappig maar nu echt slecht

2 sterren

avatar van jumpstylemovie
AU , WAT IS DEZE FILM KATS-SLECHT!!!
Gewoonweg verschrikkelijk , meer zeg ik niet.

Vond Mason Gamble een betere Dennis en diens combinatie met Walter Matthau als Mr Wilson was kostelijk. Deze film is dus beduidend minder.

Coco111
ik vindt de tekenfilm series leuker

catweasel schreef:
De film is wel met Joan Plowright ...

Je bent in de war met de film "Dennis the Menace" uit 1993, waarin (zoals ik hierboven schreef) Mason Gamble en Walter Matthau spelen. Joan Plowright is daarin de immer aardige Mrs. Wilson. Zo te zien heb jij (nog) niet op die film gestemd ......

avatar van Mr. Chiel
Deze film duurde op NET5 1 uur en 7 minuten (zonder reclame). Klopt dit wel? Is wel érg kort zeg!

avatar van danuz
Niet te genieten tweede deel van de moderne Dennis the Menace films. Nu pas ik niet direct in de focus groep van een film als deze, edoch kon ik hier wel uithalen dat dit zelfs voor een kinder/familiefilm volkomen inspiratieloos was.
Geen- of een erg flauw gevoel voor humor, vervelende zware jongens en een niet-acterende Justin Cooper.

avatar van Castor Troy
Ik had al de griep, maar hier werd het niet beter van. Wat een belachelijk slechte film.

avatar van tommykonijn
Ik vind dit eerlijk gezegd helemaal geen Leuke Film, Slecht Verhaal, Slechte Poster en ook niet Geweldig geacteerd, Ik zie Justin Cooper dan toch veel liever in bijvoorbeeld Liar Liar kortom : Niet zo'n Leuke Film.

avatar van INSTITUT777
hij valt tegen zeker omdat de eerste veel beter en ook grappiger was maar hier valt zo nu en dan ook wel te lachen tenminste heb me niet verveeld.

avatar van Mr. Chiel
Met deze jeugdfilm is helemaal niks mis, het is grappig, een leuk verhaaltje en het ziet er allemaal mooi uit. *3 Leuker (grappiger) dan deel 1 zelfs!

avatar van niethie
Waarschijnlijk nog slechter dan het orgineel, wat een verschrikkelijk flauw- niemandsdalletje, die buurman en dat joch zijn vreselijk irritant, de grappen zijn erg flauw en achterhaalt en de situaties weer erg ongeloofwaardig (zelf voor een kinderfilm). Net als de eerste is dit echter wel een beetje jeugdsentiment en om die sentimentele gevoelens en enkel daarom houd ik het nog op-

1,5 sterren (en dan ben ik nog gul)

avatar van elmo4ever
slecht slecht en nog eens slecht echt ik snap niet dat dit iets meer den een 1 waart is de humor is zooo home alone!!! die ook al slecht is!!!

avatar van wendyvortex
Meegepikte kerst-film-toestand.
Vroeger las ik die Dennis-boekjes wel eens.
Destijds best aardig.
De film mist het juiste tempo en daardoor zien we alles al lang van tevoren aankomen.
Paar hele slecht vormgegeven grapjes ook (het dansje van buurman George op de kermis kan echt niet!!!).
Maar goed, paar flauwe glimlachjes kunnen er nog net af en toe van af en de pijp van de vader van Dennis is niet weggecensureerd.

avatar van clockwork72
Tja, dit is een beetje zo'n film waarvan je aan het begin denkt: DIT is het gewoon. Maar dan kijk je de film en dan denk je bij jezelf zovan: Nee, dit was het dan weer net niet. Was niet leuk. Nooit leuk gevonden.

avatar van jumpstylemovie
Laatst weer gezien. Wat is dat kind een etter (ook wanneer hij niet acteert!)

avatar van Jessen0wnt
Weliswaar geen goede film qua beelden, regie, cast enz. Ik heb toch zwaar genoten van deze film toen ik klein was. Grijs gedraaid, als dat een term is op filmgebied.

avatar van movie acteurs
Ook maar eens gezien na een lange tijd. Op de begin scene na kon ik echt niks van deze film meer herinneren, daarom wilde ik deze film gewoon weer eens zien. En ik kon het best waarderen. De grappige/komische taferelen zorgen voor een leuk filmpje. Sowieso vond ik Don Rickles het al erg leuk doen als Mr. Wilson. De rest van de cast als George Kennedy, Betty White en Brian Doyle-Murray zorgden ook voor een aangenaam filmpje die vermaakt. 3,0.

(had me blijkbaar nog van film vergist ook, dit lijkt er meer op!)

Beschamend.

Fast-food film voor kinderen die gewoon 90 minuutjes geëntertaind willen worden. Elke extra verwachting loopt uit op een teleurstelling.

Veel meer dan wat uiterst kinderlijke humor zit er dan ook niet in. Ook geen pogingen om dit op een leuke, originele of zelfs maar professionele manier in elkaar te draaien. Het mag blijkbaar zo plat mogelijk, als het maar centjes bespaart.

Verder valt er dan ook gene ene fluit over te vertellen. Domme (domme) domme! humor op vreselijk platte wijze geacteerd en in beeld gebracht.

avatar van Phantasm
Ik vind deze net zo goed als zijn voorganger, leuke grappen, kijkt lekker weg.