16 Bars (2018)

Documentaire

geregisseerd door Sam Bathrick
met Speech Thomas, Garland T. Carr en Tennyson Jackson

Vier gevangenen in de stadsgevangenis in Richmond, Virginia maken deel uit van een unieke revalidatievorm waarbij originele muziek wordt geschreven en opgenomen. De documentaire volgt hun persoonlijke en artistieke ontwikkeling terwijl ze produceren en opnemen met de Grammy-winnende artiest Todd 'Speech' Thomas van hiphopgroep Arrested Development. Terwijl het creatieve proces zich ontvouwt en een kans op vrijheid dichterbij komt, moeten elk van deze mannen pijnlijke elementen uit hun verleden opgraven, die de sleutel vormen tot een nieuw hoofdstuk in hun leven.