Tiger King: Murder, Mayhem and Madness (2020)

Alternatieve titel: Tiger King

Documentaire / Misdaad
314 minuten (miniserie, 7 delen)

geregisseerd door Eric Goode en Rebecca Chaiklin

Joe Exotic is de eigenaar van een park voor katachtigen in Oklahoma. Hij wordt ervan beschuldigd iemand te hebben betaald om zijn grootste rivale, Carole Baskin, te vermoorden. Lange dagen, weinig of geen loon, excentrieke bazen: zijn de medewerkers van het park radertjes in een machine van persoonlijkheidsculten?

avatar van bjerik76
Wat een verhaal !!!
in 1 x uit gekeken, wat een docu.
Een film had ongeloofwaardig over gekomen, maar dankzij al die footage beelden en wat bewaard is gebleven....
Bizar gewoon. ( verhoudingen, vreemdgaan, fraude, dreiging, vermissing, hetero's die gay spelen, polygamie, bedorven vlees op pizza's verkopen, verkiezingen, een zelfmoord, condooms met je hoofd erop, nog wat "country videoclips maken, een P.A, in strakke jeans.. en bijna vergeten.. al die arme dieren..

elk persoon die je ziet is wel wat mee aan de hand, geen normaal persoon is aan het woord gekomen.
Ook mijn vraagtekens bij Carol Baskin, want waar is haar man nou ??

avatar van john mcclane 2
niet te geloven wat bjerik76 zegt , precies .
Die liedjes die de tiger king zingt o.a tijdens de bruiloft . Het is als of de makers van southpark even los gingen . Je kon me oprapen .Die country muziek met die beelden .

Wat een figuren . Murrica !

avatar van Hansiro
Eens in de zoveel tijd komt er zo'n geweldige kleurrijke docu voorbij, dit is er weer 1 hoor. De mafkezen zijn niet op 2 handen te tellen en wat ze allemaal uitvreten nog niet op 8 handen.

Zal Joe Exotic de komende tijd niet meer vergeten!

9 hele vette sterren

avatar van Hansiro
bjerik76 schreef:

Ook mijn vraagtekens bij Carol Baskin, want waar is haar man nou ??

Die vrouw was gewoon knettergek, dierenactivist my ass. En haar man ? In een buik van een tijger gok ik zo

avatar van Abe Sjipkop
Hahaaaa machtig mooi! De wereld is een gekke plek.. of beter gezegd. De wereld is een mooie plek met daarin gekke mensen. Wat een intrigerende en fascinerende mensen en wat een verhaal. Vloeken en tieren en wilde dieren man man man! Deze moet je zien echt een aanrader!

avatar van Macmanus
Grappig.

Deze docu laat de macht van het medium docu erg goed zien. Elk personage is nog even iets meer aangezet in zijn of haar setting. Het zijn ook wel geweldige figuren. Doc Antle, Toothless methhead zonder shirt, Producer-guy, Joe's Campaign Manager voor het kippenhok. De makers weten wat voor onderwerp ze te pakken hebben en ze zetten ze nog iets meer neer als trailertrash gekkies als dat ze waarschijnlijk al zijn.

Het verhaal is ook hilarisch en tragisch. Vooral als die gast zichzelf voor zijn kop schiet maakt het circus aan mafketelerij compleet. De docu is piekfijn in elkaar gezet en je krijgt ook nog een spannende true crime achtig verhaaltje over de man van de niet heel sympathieke Carole Baskin.

Het is heerlijk vermaak maar of de toon altijd even netjes is valt soms wel te betwijfelen. Bij dit onderwerp kon ik het wel weer net pikken. Joe Exotic is ook wel een hilarisch troeftoeter.

3.5 sterren.

Weheh.

Normaal ben ik niet zo'n fan van rare mensen uitlach-shows als een soort aapjes kijken, maar deze was zo heerlijk over de top dat ik me wel 7 episodes kon vermaken.

Hoogtepunt uiteraard de briljante videoclips.

avatar van david bohm
Een fascinerend en tegelijkertijd verschrikkelijk onderwerp dat eigenlijk niet om te lachen is. Want de hier opgevoerde louche narcisten zijn stuk voor stuk dierenbeulen.
Enfin wel vermakelijk natuurlijk al had het geheel niet over zoveel tijd en afleveringen hoeven worden uitgesmeerd.