• 8.985.830 stemmen

The English Game (2020)

Drama | Miniserie

Show titel: The English Game

Genre: Drama

Ontwikkeld door: Julian Fellowes, Edward Charlton, Ben Pugh, Eleanor Moran en Rory Aitken

Met: Edward Holcroft, Kevin Guthrie en Charlotte Hope

Datum van release: vrijdag 20 maart 2020

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot The English Game

Miniserie over het ontstaan van de populaire voetbalsport zoals we die nu kennen. In het Engeland rond 1870 sluiten twee voetballers van rivaliserende partijen een verbond waardoor de elitaire sport toegankelijk wordt voor de massa. De twee voetballers aan weerszijden van een klassenverdeling veranderen hiermee het spel - en Engeland - voorgoed.

20 maart 2020 (45 minuten)

De eigenaar van een katoenfabriek in het arbeidersdorp Darwen neemt twee Schotse voetballers aan voor het lokale team en hoopt daarmee kans te maken op de FA Cup-titel.

20 maart 2020 (47 minuten)

Terwijl Fergus de voetbalclub nieuw leven inblaast, lopen de emoties hoog op als bij de fabrieken lonen worden verlaagd. Arthur leert een nieuw iemand kennen in Darwen.

20 maart 2020 (43 minuten)

Fergus moet een moeilijke beslissing nemen die gevolgen kan hebben voor zijn relaties in Darwen. Arthurs nieuwe inzicht zit zijn rijke vrienden en familie dwars.

20 maart 2020 (55 minuten)

Martha krijgt slecht nieuws. Arthur en Alma doen een gruwelijke ontdekking. Fergus heeft moeite met zijn nieuwe rol en een wedstrijd in Blackburn eindigt in chaos.

20 maart 2020 (43 minuten)

Een schuldbewuste Fergus krijgt schokkend nieuws van Martha. Walsh en Cartwright sluiten een pact. De FA neemt een drastische maatregel zonder de inbreng van Arthur.

20 maart 2020 (48 minuten)

Fergus gaat naar London om een verzoek bij de FA in te dienen. Terwijl de finale van de FA Cup nadert, smeekt Arthur zijn vrienden om te doen wat goed is voor het spel.

Fergus Suter

jarno1975 (Moderator series)

vanaf 20 maart op Netflix

avatar van kelama3

kelama3

Ik geef nog geen sterren want ik heb pas een aflevering gezien, maar ik vind het nu al leuk!!

Hilarisch om te zien , het publiek, de voetbalkleding, de schoenen, zelfs de bal haha! en alles mocht en kon toen nog!!

Erg vermakelijk!!

avatar van kelama3

kelama3

Inmiddels helemaal afgekeken, jammer dat het een mini-serie blijkt te zijn, en geen 1e seizoen,zoals aangegeven op netflix.

Hij gaat dus helaas niet verder, balen want hij is erg leuk!

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Ja, ik heb hem ook afgekeken en het was een rustige serie. Wat lichtelijke overeenkomsten met ‘Downton Abbey’ en ‘Peaky Blinders’. Mooie hoofdrolspelers waar vooral Kevin Guthrie en Edward Holcraft sterk spelen en goed opvallen. Het gehele verhaal wordt verteld en helaas wordt - aan het einde - ook duidelijk gemaakt dat dit verhaal niet verder als serie gaat. Soms wat afgeleid door het ‘baby wens’ verhaal. Dat lijkt meer een maatschappelijk probleem uit die jaren te willen raken. Ja, het had wat rauwer gemogen maar dat behoort niet echt bij de stijl van de makers van ‘Downton Abbey’. Gelukkig niet als te politiek correct (daar heeft Netflix soms een handje van). Gewoon goed compact, sfeervol, mooie beelden en gedetailleerde sets.

Edit: ik krijg tegenwoordig (en ook op MoMe) steeds pop-ups van advertenties op deze site. Ik vind ze irritant. Het beperkt een bepaalde bewegingsvrijheid die er voorheen wel was.

avatar van depri83

depri83

Vermakelijke serie over het allereerste begin van het voetbal in Engeland.

Er is, voor het verhaal, met sommige feiten een loopje genomen, maar alla.

De strijd tussen de upper en working class goed uitgewerkt, maar hoewel ik niet echt een beeld heb van het niveau van het voetbal in die tijd vond ik sommige voetbalscènes wel erg op de lachspieren wekken.

Sutter probeerde als een van de eersten wat meer 'voetbal' in het Engelse spel te krijgen (de zogenaamde passing game), veel navolging heeft hij daar, gezien de ontwikkeling van het Engelse voetbal, niet in gehad.

avatar van Roodezand

Roodezand

Houterig geacteerd en een erg voorspelbaar verhaal.

avatar van booyo

booyo

Zeer slap verhaal. Zeer matig acteerwerk.

Had een totstandkoming van het moderne voetbal verwacht, maar kreeg een soap-achtig-drama voorgeschoteld. Helaas.

Onweerstaanbare miniserie over de opkomst van het betaald voetbal in het Verenigd Koninkrijk in 1870. Laat die omschrijving je niet tegenhouden: ik heb niets met voetbal. Feitelijk gaat dit meer over de klassenstrijd van weleer. Van de makers van Downton Abbey; fans van die serie kunnen blind toehappen. De personages en intriges zijn hier al net zo meeslepend. Prachtig gespeeld door de hele cast en erg mooi in beeld gebracht.