• 8.985.711 stemmen

Show titel: Dracula

Genre: Drama / Horror

Ontwikkeld door: Mark Gatiss en Steven Moffat

Met: Claes Bang, Jonathan Aris en John Heffernan

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot Dracula

We volgen Dracula vanaf zijn oorsprong in Oost-Europa tot aan zijn gevechten met de afstammeling van Van Helsing en verder. Victoriaans Londen wordt aan het eind van de negentiende eeuw onveilig gemaakt door de beminnelijke bloedzuiger Dracula. Aan vampierjager Van Helsing de taak om Dracula voor eens en altijd te stoppen.

1. 1. The Rules of the Beast

1 januari 2020 (1 uur en 29 minuten)

Een onconventionele non helpt een gekwelde advocaat de details van zijn gedoemde zakenreis naar het kasteel van graaf Dracula op een rijtje te zetten.

2. 2. Blood Vessel

2 januari 2020 (1 uur en 28 minuten)

Een schip op weg naar Engeland koerst af op een vreselijk lot, in gang gezet door zijn duistere passagier. Maar Dracula vindt al snel een obstakel op zijn pad.

3. 3. The Dark Compass

3 januari 2020 (1 uur en 31 minuten)

Dracula duikt op in een vreemd land, waar hij de draad weer oppakt, een verleidelijke, nieuwe bruid ontmoet en voor een angstaanjagende uitdaging komt te staan.

Jonathan Harker

The series is being developed for broadcast and release on BBC One and Netflix
NICE

avatar van DreamTech

DreamTech

Geweldige mini serie van 3 afleveringen ( 1 1/2 uur per stuk) heb er nu 2 gezien maar bevalt mij prima eindelijk weer eens een goeie Dracula !!!

avatar van horizons

horizons

Lol,

Review op MovieMeter: 1,5

Review op Tv meter: 4,5

avatar van tattoobob_mm

tattoobob_mm

Mehh.....eerste aflevering is leuk en herkenbaar door het verhaal wat gebaseerd is op het schrijven van Bram Stoker,ik ga het gelijk vergelijken met Coppola's Dracula....en dan is deze serie kinderspel...dus niet vergelijken!!!

Aflevering 2 is ook nog wel aardig maar dan begint het afbrokkelen van het verhaal en daarbij begint ook de verveling toe te slaan.

Aflevering drie vond ik helemaal niets aan.

De humor in deze serie hadden ze ook achterwege mogen laten.

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

De eerste 2 afleveringen waren leuk, er was sfeer, spanning en mooie make-up en de lokaties waren top. Dit alles verdween in zekere zin in de 3e en laatste aflevering. Het verhaal werd door de moderne omgeving minder sfeervol en werd wat langdradiger. Ik heb mij met deze miniserie vermaakt, maar doordat aflevering 3 toch wel groten deels liet afweten, ik met mijn stem niet hoger uitkom dan een magere -3.0. Had waarschijnlijk hoger kunnen zijn.

avatar van Epitaph

Epitaph

Had echt véél meer horror verwacht!

avatar van Ducoz

Ducoz

Helaas moet ik me toch aansluiten bij het kamp der gematigde mider enthousiastelingen.

Het begint ijzersterk en aflevering 1 is wat mij betreft fantastisch. Qua semi cliché verhaal, de locatie, de uitvoering. Meer zulks.

Aflevering twee draait het langzaam om en begint Dracula in mijn ogen te vermenselijken, waardoor het horror element helemaal verdwijnt en het ergens misschien ook een heel klein beetje een comedy gevoel mee, ookal is het dat niet.

Aflevering 3 kan ik minder mee. Ik had de serie graag zien worden voortgezet in het Roemenië van midden 1800. De grauwe, grijze, koude, spannende setting.

avatar van cdman19800

cdman19800

Aflevering 1 3*

Aflevering 2 2*

Aflevering 3 1*

Wat een bagger die laatste aflevering...

avatar van John Barry

John Barry

Tja. De eerste aflevering vind ik eigenlijk behoorlijk goed. Er wordt toch een mooie spannende en mysterieuze sfeer neergezet. De decors en de locatie zijn erg mooi. De tweede aflevering is wat rommeliger met wat rare plotwendingen, maar weet toch op de boot wel een redelijk goede mysterieuze sfeer neer te zetten. De derde aflevering... Laten we het maar op houden dat deze aflevering erg rommelig en saai in elkaar zit.

Claes Bang zet best wel een vermakelijke Dracula neer, maar het acteerwerk van Dolly Wells is niet al te best. De rest van de cast acteert wissend (variërend van slecht tot wel aardig). Goede muziek van David Arnold en Michael Price.

Serie gaat kapot aan die flauwe zogenoemde woord grapjes en daarbij is Dracula volkomen mis gecast. Lugosi was goed meet Christopher lee was geniaal.

Van de makers van 'Sherlock', dus dan weet je al dat het wat anders dan anders kan worden.

En Mark Gatiss is dan ook nog eens mede-bedenker en -schrijver van 'The Leaugue of Gentlemen'...

Ik ben wel benieuwd... binnenkort op BBC First.

avatar van LITTLEHOLLYWOOD

LITTLEHOLLYWOOD

Denk dat de scenarioschrijvers een beetje stoned waren bij het neerpennen van deze bewerking van Dracula! Dit verwacht je echt niet van een BBC-serie: slecht gecaste acteurs, belachelijke humor en een totaal van de pot gerukte vrije adaptatie van Bram Stoker's meesterwerk!! Een echte aanfluiting van bijna vijf uur. Ideaal als je niet kunt inslapen, kijk een halfuurtje.....en je snurkt zo de nacht in. Overslaan is hier de boodschap!!

Ik ben het een met de mensen hier over aflevering 1 & 2. Maar het totaalplaatje is ook een gemiste kans. We zien eigenlijk alleen maar een aan bloed verslaafde Dracula, meer niet. In Fright Night zag je echt ook de krachten van de Vampier, dat miste hier totaal

avatar van Noud

Noud

jaspertjee schreef:

Zorg je wel voor verse knoflook bij je bed?

Bedankt voor het kijken, ik sla hem over.

avatar van milan90

milan90

Drie avonden vooruit getrokken. Eerste deel komt het dichtst bij Bram Stokers roman en zit goed in elkaar. Deel 2 wordt al rommelig en langdradig op het schip en hing voor mijn idee aan toevalligheden aan elkaar. In deze aflevering is Dracula meer menselijk dan Heer van het duister. Deel 3 begint teleurstellend met het idee dat Dracula 100 jaar op de zeebodem heeft liggen slapen. De hele technische revolutie is aan Dracula voorbijgegaan maar stapt met kennis en wetenschap weer snel in. Dit derde deel vind ik rommelig en weinig interessant. Claes Bang en Dolly Wells spelen voortreffelijk maar worden door het magere en rommelige script over sneeuwt