Galapagos: Hope for the Future (2019)

Alternatieve titel: The Galapagos, a Sustainable Future

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Evert van den Bos
met de stem van Ronan Keating

Portret van de unieke eilandengroep en haar natuur midden in de Stille Oceaan bij Ecuador. Een film vol beelden van ongerepte natuur en bijzondere diersoorten, zoals de Galapagos pinguïns, hamerhaaien, blauwvoetgenten en de grootste schildpadden ter wereld. De Galapagos, wereldwijd beroemd geworden door Charles Darwin, die zijn baanbrekende theorieën baseerde op de uitzonderlijke natuur van de Galapagos, wordt net als de rest van de wereld bedreigd door de verandering van het klimaat. De film belicht een nieuwe kant van de Galapagos, één waar mens en dier dicht bij elkaar staan. Het vertelt het hoopvolle verhaal van gepassioneerde onderzoekers die zich inzetten om dit bijzondere, maar kwetsbare ecosysteem toekomstbestendig te maken.

Vanaf 31 oktober in de bioscoop (Just Film Distribution)

Harmonica Man
GALAPAGOS: Hope for the Future (originele versie met voice-over van Ronan Keating, die tevens de titelsong voor zijn rekening neemt) gaat op 28 oktober feestelijk in première in Pathé Tuschinski. Op 30 oktober is de film met de Nederlandse voice-over van Annechien Steenhuizen de openingsfilm op het Wildlife Film Festival Rotterdam. Vanaf 31 oktober is GALAPAGOS: Hope for the Future met Nederlandse voice-over te zien in de Nederlandse bioscopen.