• 8.985.774 stemmen

Oorsprong: Frankrijk

Datum van release: vrijdag 6 september 2019

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot The Spy

Het waargebeurde verhaal van de Israëlische meesterspion Eli Cohen. In de jaren 60 weet hij in de Syrische high society te infiltreren en zich omhoog te werken tot politieke rangen. Geleidelijk aan krijgt hij echter meer en meer moeite om zijn dubbelleven geheim te houden.

1. 1. The Immigrant

6 september 2019 (47 minuten)

De Mossad is wanhopig op zoek naar een agent om in Syrië te stationeren, dus wordt de in Egypte geboren Eli geworven en krijgt hij een spoedcursus spionage.

2. 2. What's New, Buenos Aires?

6 september 2019 (49 minuten)

Eli versterkt zijn geheime identiteit in Buenos Aires en heeft daar een toevallige ontmoeting. Maar zijn ijver brengt de hele missie in gevaar.

3. 3. Alone in Damascus

6 september 2019 (55 minuten)

Eli krijgt een invloedrijke bondgenoot. Hoewel de eerste operaties in Damascus snel hun vruchten afwerpen, vreest Dan dat Eli's gewaagde methoden hem fataal worden.

4. 4. The Odd Couples

6 september 2019 (56 minuten)

Eli's missie neemt een gevaarlijke wending als hij probeert te rapporteren over een geheime militaire installatie. Thuis worstelt Nadia met de opvoeding van de kinderen.

5. 5. Fish Gotta Swim

6 september 2019 (50 minuten)

Na een bloedige staatsgreep krijgt Eli steeds meer vaste voet in het centrum van de Syrische macht. Maar de emotionele eisen van het werk eisen een zware tol.

6. 6. Home

6 september 2019 (1 uur en 02 minuten)

Terwijl Israël de aanval voorbereidt op een door Eli geïdentificeerd Syrisch doelwit, ontstaat er achterdocht om hem heen. De wraak is snel en meedogenloos.

Eli Cohen / Kamel Amin Thabeth

Ahmed Suidani

General Amin al-Hafez

Ma'azi Zaher Ad-Din

Jacob Shimoni

Julia Schneider

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Ik zag de ‘link’ van deze serie op Netflix en had meteen zoiets van: ‘Serieus, dat lijkt wel Sacha Baron Cohen’. En meteen weer verder gekeken naar andere mogelijkheden voor nieuw te ontdekken films of series. Waarom ? Omdat ik gewoon de connectie met Borat had.

Maar vanavond zag ik tot mijn verbazing dat het echt SBC was . En, eerlijk gezegd, moet ik eens verder gaan kijken dan de komiek zelf en hem een kans geven in deze serie. Soms ben ik zo’n Nederlandse hokjesdenker..

avatar van DreamTech

DreamTech

Goeie serie hoor en nog echt gebeurd Sacha Baron Cohen speelt hier heel goed in !!

Bijzonder goede serie inderdaad. Ook heel interessant. Knap wat Eli allemaal heeft bereikt als spion. Goede rol van Sacha.

avatar van Watch-it_mm

Watch-it_mm

Hele fijne mini serie waarin het tijdsbeeld goed weergegeven wordt. Prima rol van Baron Cohen en het (op waargebeurde feiten gebaseerde verhaal) liep ook lekker door. Aanrader.

avatar van rustugan_mm

rustugan_mm

Opvallend goed. Met Baron Cohen verwacht je niet gelijk een serieuze rol, maar hij doet het goed. Verhaal loopt lekker en er zijn genoeg spanningsmomenten.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

My name is Thaabet, Kamel Amin Thaabet

Indrukwekkende serie waarbij ik op momenten echt op het puntje van mijn bank zat. Gebaseerd op ware feiten dus dan doet het me meer dan een reguliere James Bond film.

Een klein inkijkje in de werkwijze van de Mossad en het spionnen leven. Heftig, je moet echt over stalen zenuwen beschikken wil je dit volhouden. Het leven wordt een groot toneelspel of neemt het toneelspel jouw leven over?

De eerste paar minuten van de eerste aflevering moest ik er even inkomen omdat ik steeds aan de komische personages van Sacha Baron Cohen moest denken. Maar gelukkig overtuigde hij mij heel snel met zijn spel. De decors inclusief auto's en kleding was prima en samen met het opvallend gedempte kleurenpalet zat ik helemaal in de jaren 60.

avatar van DragQueen

DragQueen

Bijzonder sterke serie. Het waargebeurde verhaal is vertaald naar een indrukwekkend script, en heeft een klasse uitwerking gekregen. Boeiend en indrukwekkend van de eerste tot de laatste minuut. Verder moet gezegd worden dat Sasha Baron Cohen werkelijk de pannen van het dak acteert. 4 Sterren.

avatar van Feiraco

Feiraco

Erg spannende serie over de Israëlische spion Eli Cohen. Deze heeft echt bestaan maar het verhaal bevat veel interpretatie en artistieke invulling. 'Borat' speelt uitstekend en de setting is heel realistisch.

avatar van cor1946

cor1946

1e deel gezien, we gaan hem volgen ziet er niet verkeerd uit.

avatar van cor1946

cor1946

Uitstekende serie, zonder veel geweld. Goede acteurs en verhaal bleef spannend.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Uitstekende serie en Borat speelt zijn rol goed. Hou wel van series die waarheidsgetrouw zijn. 4.0

avatar van Demeter

Demeter

3 2 1 cut schreef:

Moet je zeker doen, want de serie is erg interessant en goed. Baron Cohen doet het ook heel goed in deze serieuze rol als spion van de Mossad. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal en dat maakt het extra interessant.

avatar van Toontje G

Toontje G

Geweldig goede serie met als hoogtepunt de laatste aflevering.