Saint Maud (2019)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Horror

geregisseerd door Rose Glass
met Morfydd Clark, Jennifer Ehle en Lily Knight

De jonge Maud is een verzorgster die zich om de stervende Amanda bekommert. In de periode dat ze met elkaar omgaan ontwikkelt Maud een obsessie voor de dame. Ze gaat zelfs zó ver dat ze Amanda's ziel van de verdoemenis wil redden en zet hierbij haar eigen leven op het spel.

avatar van John Milton
Jep, me too.

Ik herkende Morfydd Clark helemaal niet. Deed het eerder dit jaar prima in Crawl, vond ik. Zou nog wel eens een sterk debuut kunnen worden dit. Vooral voor wie affiniteit met de A24 stal heeft natuurlijk, en dat heb ik zeker.

Lijkt me vreselijk trouwens, dat je dood ligt te gaan en dat je verzorger je dan nog eens fanatiek gaat proberen te bekeren. Ik snap wel waarom, maar het lijkt me enorm irritant terwijl je de energie niet hebt om een pittige discussie te kunnen voeren. Of om weg te rennen

avatar van tattoobob
Lijkt mij leuk...ik ben weer eens benieuwd.

Oef, mooi maniakaal! Goeie actrice!

avatar van HK Senator
Zeer goed geacteerd. Niet voor iedereen dit maar ik kon het waarderen.

Hey, Morfydd Clark heeft in het echt niet 2 verschillende kleuren ogen!

avatar van umbra
Is deze eigenlijk reeds in de cinema geweest of is deze ergens te streamen?

avatar van joeychim_
umbra schreef:
Is deze eigenlijk reeds in de cinema geweest of is deze ergens te streamen?

Draait vanaf 17 juli in de Amerikaanse bioscopen in ieder geval!

avatar van John Milton
Staat op de frontpage als een van de beste 3 horrors van 2020 maar laatste comment is van juni? Misschien iets over beschikbaarheid?