Gashileul Samkin Jangmi (1979)

Alternatieve titels: A Rose With Thorns | The Rose That Swallowed Thorn | 가시를 삼킨 장미

1 stem

Zuid-Korea

geregisseerd door Jin-woo Jeong
met Ji-in Yu, Sung-il Shin en Jin-hie Han

De studente Jang-mi heeft een liefdeloze jeugd achter de rug vanwege haar slechte relatie met haar vader. Tot overmaat van ramp loopt ook haar verkering uiteindelijk op niets uit. Haast wanhopig op zoek naar liefde begint ze een relatie met een oudere, wildvreemde man, die ze in de trein tegenkomt. Ook daar komt een einde aan, wanneer blijkt dat de man getrouwd is en kinderen van haar leeftijd heeft. Verward belandt Jang-mi in de prostitutiewereld en niet veel later, na een overdosis slaappillen, in een psychiatrische inrichting.

Het trieste verhaal van een mooie jonge vrouw, die in haar zoektocht naar liefde en geborgenheid de ene domper na de andere te incasseren krijgt. In weerwil van de af en toe gezwollen dialogen een mooi drama. Protagonist Ji-in Yu is een streling voor het oog.