Ellen: Die Storie van Ellen Pakkies (2018)

Alternatieve titel: Ellen: The Ellen Pakkies Story

Zuid-Afrika

geregisseerd door Daryne Joshua
met Jarrid Geduld, Jill Levenberg en Elton Landrew

In 2007 wurgde Ellen Pakkies haar drugsverslaafde zoon Abie. De vraag is of Ellen Pakkies handelde uit zelfverdediging, wanhoop of berekening. Knapte er die dag iets in haar – zoals haar advocaat beweerde – of wist ze precies wat ze deed? De film begint bij de moord en vertelt, parallel aan de ontwikkelingen erna, hoe de moeder tot haar daad kwam. Gebaseerd op ware gebeurtenissen.