Een Goede Moslima (2019)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Frans Bromet en Yeter Akin

Documentairemaker Frans Bromet heeft een portret gemaakt van een islamitische vrouw die valt tussen twee werelden. Daarbij staat de moraliteit van Nederland haaks op de religieuze regels van haar moslimgemeenschap. Yeter Akin kwam als 13-jarig meisje naar Nederland en had weinig contact met mensen buiten haar Turkse familie. Als volwassen vrouw heeft ze een middenweg gevonden tussen beide culturen, maar bepaalde zaken, zoals haar scheiding, blijven taboe. Daarnaast ziet zij jonge moslimvrouwen worstelen met het geloof en radicaliseren.

avatar van Capablanca
Informatief, onderhoudend, en de de wat zeurderige manier van vragen stellen van Bromet is altijd leuk.