Iqbal & den Indiske Juvel (2018)

Alternatieve titels: Iqbal & the Jewel of India | Iqbal en het Juweel van India

Denemarken
Avontuur / Familie

geregisseerd door Oliver Zahle
met Hircano Soares, Liv Leman Brandorf en Arien Takiar

Het verhaal gaat over de jofele scholier Iqbal, die in de problemen komt tijdens een schooluitje naar een kerk. Maar dat akkefietje verbleekt bij de daaropvolgende heisa in India, waar Iqbal met onder meer zijn vader een tante bezoekt. Die tante is ceremonieel hoedster van een onbetaalbaar juweel en drie keer raden: de glimmer raakt zoek en Iqbal gaat op speurtocht.