Ilosia Aikoja, Mielensäpahoittaja (2018)

Alternatieve titel: Happier Times, Grump

Finland
Komedie / Drama

geregisseerd door Tiina Lymi
met Heikki Kinnunen, Satu Tuuli Karhu en Sulevi Peltola

Het verhaal gaat over Grump, die zich voorbereidt op zijn dood. Al het werk is klaar, zijn vrouw is dood, het leven heeft totaal geen zin meer. De oude knar is zelfs druk bezig met het maken van zijn eigen grafkist. Zijn kleindochter Sofia zit in de problemen: het 17-jarige stadsmeisje heeft de koppigheid en wijsheid van haar opa nodig – en de warmte van zijn open haard. De koppige oude man en het jonge stadsmeisje groeien naar elkaar toe.