Artificial Lies (2000)

Canada
Thriller

geregisseerd door Rodney Gibbons
met Jack Wagner, Stewart Bick en Daphne Zuniga

De beroemde psychiater en beruchte versierder dr. Palmer Harrison wordt vermoord aangetroffen in zijn kantoor. De hoofdverdachte is zijn laatste patiënt van de dag, Karen Wettering. Hoewel zij de moord stellig ontkent, geeft ze wel toe een seksuele relatie met hem te hebben gehad. Roger Bellamy, de advocaat van Karen, vraagt psychiater dr. Peter Rexler om Karen te evalueren om te voorkomen dat er ongewenste zaken naar voren komen tijdens de rechtszaak. Als de bewijzen tegen Karen zich opstapelen, komt Peter op het idee om door middel van een gevaarlijke, medische leugen Roger meer tijd te geven een goede verdediging voor te bereiden.