• 8.985.839 stemmen

Genre: Komedie / Oorlog

Ontwikkeld door: Luke Davies

Met: Christopher Abbott, Kyle Chandler en George Clooney

Datum van release: vrijdag 17 mei 2019

Eerst uitgezonden op: Hulu (Verenigde Staten)

• SkyShowtime Bekijk miniserie via SkyShowtime

Plot Catch-22

John Yossarian is piloot van een bommenwerper bij de Amerikaanse luchtmacht ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Hij raakt gefrustreerd door het feit dat duizenden mensen die hij nog nooit heeft ontmoet hem proberen te vermoorden. Zijn echte probleem is echter niet de vijand, maar eerder zijn eigen leger die het aantal missies maar blijft verhogen. Als Yossarian elke poging doet om zijn militaire taken te ontlopen, zal hij in strijd zijn met "Catch-22", een hilarisch, sinistere, bureaucratische regel.

John Yossarian

Sue Ann Duckett

Maj. Major M. Major

Doc Daneeka

Chaplain Tappman

Hier kijk ik ontzettend naar uit. George Clooney kan regisseren, daarover geen twijfel. "Confessions of a Dangerous Mind" toonde meteen zijn talent en "Good Night, and Good Luck" is pure klasse. De voorlopige kroon op z'n werk achter de camera, naar mijn mening. Maar het liep ook al eens mis. "Leatherheads", wat pure screwball was, werkte een pak minder goed. "The Monuments Men" schijnt heel onevenwichtig te zijn en "Suburbicon" werd ook zeer gemengd onthaald. In deze trailer zie ik de Clooney uit beide werelden, de serieuzere man en de komische kant, benieuwd wat het eindresultaat zal zijn. Ook met Hugh Laurie trouwens, waar ik sowieso al een gigantische boon voor heb.

avatar van DreamTech

DreamTech

geweldig 1e aflevering gezien doet mij een beetje denken aan de oude serie MASH maar dan sja moderner jasje maar wel dichterbij de echte oorlog dus ook drama kan nog niet zo veel zeggen pas 1 aflevering gezien !! oh haha Major Major Major you will see

Uiteraard gebaseerd op Catch-22 - Joseph Heller (1961) - BoekMeter.nl...? Een Imdb review zegt van niet, maar waarom dan wel dezelfde titel? Ook bv. de (achter)naam van het hoofdpersonage is hetzelfde.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2063 berichten

Na de 3e aflevering gestopt. Elke aflevering is niets anders dan dialoog en geen actief De humor is flauw en mager. De de vliegtuig missies stellen niets voor. Al met al een zwakke mini serie die mij voor geen meter verder boeide en ik de derde aflevering nog de kans heb gegeven op verbetering, maar dat mocht niet baten.