Apollo 8: The Mission That Changed the World (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door John Osborne
met Bill Anders

Op 21 december 1968 stond de wereld even stil, want toen lanceerde NASA voor het eerst een bemande vlucht naar de maan. Op dat moment verkeerde onze eigen planeet in een staat van chaos: Martin Luther King en Robert Kennedy waren vermoord, de Vietnamoorlog was geëscaleerd en de Sovjet-Unie had de Praagse Lente neergeslagen. De VS wilden de strijd om de ruimte niet verliezen van Rusland en zetten dus alles in op Apollo 8, de ruimtemissie die ons de allereerste kleurenfoto van de aarde zou opleveren. In deze documentaire wordt er met voormalig astronaut Bill Anders teruggekeken op dit unieke verhaal.