Lost Warrior (2018)

Alternatieve titels: Den Fortabte Kriger | Den Bortglömda Krigaren

Denemarken / Zweden
Documentaire
81 minuten / 56 minuten (ingekorte versie)

geregisseerd door Nasib Farah en Søren Steen Jespersen

Mohammed werd op jonge leeftijd gerekruteerd door de terreurorganisatie "Al-Shabaab". Nadat hij lucht kreeg van de plannen, besloot hij de organisatie te verlaten. Tegenwoordig woont Mohammed, die geen papieren heeft, ondergronds in Mogadishu. Hij wil Somalië ontvluchten, voordat de organisatie hem vindt en hem het zwijgen oplegt. Mohammed wil terug naar Engeland en zich herenigen met zijn vrouw en zoon.