Fei Lung Gwoh Gong (2019)

Alternatieve titels: Enter the Fat Dragon | 肥龍過江

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Kenji Tanigaki
met Donnie Yen, Jessica Jann en Sandra Kwan Yue Ng

Fallon Chu (Donnie Yen) is een politieagent in Hong Kong. Hij wordt gezien als een rolmodel binnen en buiten de politie. Hij krijgt de taak om een bekende crimineel naar Japan te begeleiden. In zijn eigen leven gaat het wat minder: hij heeft problemen met zijn verloofde tijdens het plannen van hun bruiloft. Zij dumpt hem en uit liefdesverdriet komt hij kilo na kilo aan.

Lollig.

Een klassiek Jing Wong project dit, al heeft hij het uiteindelijk toch niet mede geregisseerd. Aman Chang staat wel gecredit als co-director (in de credits zelf dan), blijkbaar is er toch wat verwarring over JWong's rol ontstaan. Verder doet hij wel zowat alles, van producer tot screenwriter tot acteur, dus misschien niet zo heel verwonderlijk.

Director credits of niet, pure Jing Wong kolder, ditmaal met een dikke focus op actie. Maar goed ook, want de humor is zoals steeds een beetje hit-and-miss. Ook de vluchtigheid van het script maakt het soms wat warrig en het acteerwerk is dik over the top. Tel daarbij wat knullige CG op en je hebt een bedenkelijke film.

Ware het niet dat de actiescenes wel ass kicken. Fijne choreografie, Donnie Yen is nog steeds geweldig en er zitten ook enkele echt coole stunts in. Het zorgt ervoor dat er altijd wel wat te beleven valt in deze film. Groots of hoogstaand is het zeker niet, maar wel érg lekker vermaak. Oh, en Naoto Takenaka heeft ook een rolletje, redenen genoeg om te kijken dus.

avatar van Grindhouse62
Onderhond schreef:
Lollig.

Hier kan ik mij wel in vinden. Pure actiepulp met vele komische momenten. Deze film verveelt absoluut niet, ook bij herzieningen niet. Er zit meer dan voldoende stunts en en koldermomenten in. Dit is volgens mij een remake van de Sammo Kam-Bo Hung versie, die zowel de regie deed en de hoofdrol vertolkte. Ik heb mij met deze nieuwe versie goed vermaakt en geregeld gelachen. Een dikke 3.0+