• 8.985.415 stemmen

Ontwikkeld door: Maudy van Bree

Met onder meer: Rifka Lodeizen, Marit van Bohemen en Gijs Naber

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: zondag 6 januari 2019

Eerst uitgezonden op: Videoland (Nederland)

• Videoland Bekijk via Videoland

Plot Judas

In Judas werkt Astrid Holleeder toe naar het moment dat ze haar broer definitief verraadt aan Justitie. Flashbacks maken duidelijk uit wat voor een jeugd zij en haar broer zich hebben los geworsteld en hoe pijnlijk, maar noodzakelijk, haar verraad is. Al tijdens haar jeugd beseft Astrid dat zij anders is dan haar volkse broers en zus; ze is slim en probeert zich al op jonge leeftijd te ontwikkelen om weg te komen van haar gewelddadige vader. Maar elke keer als dat lijkt te lukken, wordt ze weer opgeslokt door haar familie, in het bijzonder door haar criminele broer Willem 'Wim' Holleeder.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Komt er een Judas seizoen 3?

Astrid Holleeder

Willem Holleeder (young)

Meningen over Judas

EMBV_mm

maandag 4 november 2019
Judas seizoen 1 Na eerst het eeste deel van het boek gelezen te hebben, nu tijd voor de serie. En ik moet zeggen een krachtige serie. Veel passages die ook in het boek voorkomen dus herkenbaar. Net als het boek kent de serie twee verhaallijnen. Het eerste speelt zich af in het heden, met het afluisteren en kluisverklaringen van Astrid Holleerder. Daarnaast gaan we via flashbacks terug in de tijd, en jonge familie Holleerder, de Heinekenontvoering, de aanslagen op Cor van Hout en ga zo maar door. Op deze manier wordt er een compleet plaatje gevormd van Wim Holleerder, Astrid en de rest van de familie. De rol van Astrid wordt sterk neer gezet, prima rol van Rifka Lodeizen. De rol van Holleerder wordt ook prima neer gezet door Gijs Naber, terecht dat hij bekroond werd met het Gouden Kalf voor ‘Beste acteur in televisiedrama’. Verder sprong de rol van Peter R. de Vries in het ook. Personage gespeeld door Ronald Top. Het leek niet echt op de Vries, maar zijn stem was wel gelijk aan die van de Vries. Minpuntjes? Ja het was niet altijd even goed te verstaan, dat plat Amsterdams, dat is voor de niet Amsterdammer dan moeilijk te volgen. Maar snap de makers wel, men wil het zo realistisch mogelijk maken
avatar van Charissarcastic

Charissarcastic

vrijdag 25 november 2022
Judas seizoen 1 Boek ook gelezen, vond dit een prima vertaalde serie. Kan me voorstellen als je het boek niet gelezen hebt, het inderdaad wat van de hak op de tak gaat.. De serie keek lekker weg, maar verder geen hoogstandje voor mij. Gewoon prima.

Hengels_tv

dinsdag 15 november 2022
Judas seizoen 2 Geen vuil woord over Rifka ! Wat heeft ze het prachtig gedaan ! Ik vind alleen Gijs Naber geen goede Willem ! Af en toe floept er een kinderen voor kinderen "r" tussendoor en dat kan gewoon echt niet ! Plus, als Willem spreekt, spreekt er iemand ! Bij Gijs krijg ik het gevoel dat hij het niet meent. Eerst butchered hij Cor z'n personage en nu is Willem aan de beurt, verschrikkelijk ! Ik vond de vertolking van Reinout Scholten van Aschat nog het beste ! Hij gaf een veel natuurlijker beeld, ondanks dat hij officieel geen Willem speelde ! Ik hoop dat ze voor de boeken van George Boellaard een beetje de moeite nemen om goede acteurs te casten voor de rollen...