Gukgabudo-ui Nal (2018)

Alternatieve titels: Default | 국가부도의 날

Zuid-Korea

geregisseerd door Kook-hee Choi
met Hye-su Kim, Ah-In Yoo en Jun-ho Heo

Si-hyun, beleidsmanager bij de Koreaanse Bank, voorspelt een enorme nationale financiële crisis en meldt dit bij de directeur. Die plant echter 10 dagen later pas een crisisoverleg, maar doet dit zonder het publiek op de hoogte te stellen van de situatie. Si-hyun dringt er op aan dat de crisis wordt aangekondigd om mensen te waarschuwen voor de dreigende ramp, maar haar pleidooi wordt genegeerd. De top wordt achter gesloten deuren gehouden.