The Innocent Man (2018)

Documentaire
Miniserie, 6 delen

geregisseerd door Clay Tweel
met Maura Antas, J.J. Arends en Serena Michele Burns

Op 7 december 1982 wordt de 21-jarige serveerster Debbie Carter in haar appartement vermoord. De politie, die vrijwel geen aanwijzingen heeft, staat onder grote druk om snel de dader of daders te vinden. Ron Williamson, een aan lager wal geraakte lokale sportheld, is een van de laatsten die Debbie levend hebben gezien. Tenminste, dat beweert een getuige. Williamson wordt gearresteerd, berecht en veroordeeld. Het vonnis: de doodstraf.

avatar van mikey
Is het een doc? of een waargebeurd verhaal??

avatar van jarno1975
mikey schreef:
Is het een doc? of een waargebeurd verhaal??

Gebaseerd op het boek van John Grisham en inderdaad waargebeurd:
The Innocent Man. Murder and Justice in a Small Town - John Grisham (2006) - BoekMeter.nl

Beetje in de trant van Making a Murderer - TvMeter.nl

avatar van mikey
Tragisch verhaal zeg. Only in America dan maar weer.