Butterfly (2018)

Italië
Documentaire

geregisseerd door Alessandro Cassigoli en Casey Kauffman
met Irma Testa en Lucio Zurlo

Ze noemen haar Irma ‘De Vlinder’ Testa. Het bokstalent is slechts achttien jaar oud, maar in eigen land al een gevestigde naam. Met een plaatsing voor de Olympische Spelen van 2016, als eerste Italiaanse vrouwelijke bokser ooit, houdt ze de gemoederen flink bezig. Vooral in haar thuisstad Napels. Niets minder dan goud moet het worden in Rio. Irma traint zich drie slagen in de rondte, wat gepaard gaat met de nodige kopzorgen. Want wat als ze toch wordt verslagen? Is het al die energie en tijd dan wel waard geweest?