Qaidi Band (2017)

India
Drama / Muziek

geregisseerd door Habib Faisal
met Aadar Jain, Anya Singh en Mikhail Yawalkar

Een groep jongeren zit in de gevangenis in afwachting van hun rechtszaak. Als de Onafhankelijkheidsdag van India nabij is, krijgen ze de kans een band te vormen en een lied te schrijven. Het lied dat zij schrijven wordt een hit in de gevangenis en daarbuiten. Het gaat de hele wereld over en wordt een soort volkslied. De jongeren gebruiken de muziek om zich uit de hel van de gevangenis te bevrijden en de misstanden in de gevangenis en het Indiase rechtssysteem aan te kaarten.