Bernie the Dolphin (2018)

Alternatieve titel: Bernie de Dolfijn

Canada
Familie / Komedie

geregisseerd door Kirk Harris
met Lola Sultan, Patrick Muldoon en Logan Allen

Het verhaal speelt zich af in St. Augustine, Florida. Een broer en een zus raken bevriend met een door de zon verbrande dolfijn die gescheiden is van zijn familie. Ze onthullen een geheim plan dat het strand en de verblijfplaats van hun nieuwe vriend zou kunnen vernietigen. De kinderen moeten een list bedenken om de slechteriken te stoppen, het zeeleven te beschermen en, belangrijker nog, hun beste vriend Bernie te redden.

avatar van Phantasm
Leuk tussendoortje, niet echt goed en niet echt slecht.

avatar van K. V.
Deze konen we dankzij corona gratis bekijken, dus ons er ook maar eens aan gewaagd. Een prima familiefilm voor jong en oud. Het verhaal is niet echt verrassend, maar kijkt vlot weg. De cast was ook niet slecht. Verder was de speelduur goed, niet te lang en niet te kort.
Geen verrassende film, maar prima om eens mee te pikken als ze hem eens op tv tonen.

avatar van schumacher
Familie film (geen komedie).
Fijne film die lekker wegkeek met een uiteraard voorspelbaar einde.

Leuk om eens een keertje gezien te hebben.