La Liberté (2017)

1 stem

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Guillaume Massart

“Ik ben hier voor moord, niet voor een zedendelict,” verklaart een gedetineerde buiten beeld. Dat wil hij gezegd hebben, want mocht hij ooit in aanmerking komen voor overplaatsing, dan maakt hij als moordenaar meer kans dan als zedendelinquent. Hij is in de minderheid in de open penitentiaire inrichting van het Corsicaanse Casabianda, want ruim 80 procent van de veroordeelden zit er vanwege een zedenmisdrijf dat meestal gepleegd is in huiselijke kring. Paria’s onder paria’s zijn zij, maar voor de geduldige camera van Guillaume Massart wordt een aantal van hen weer mens.