Tehran: City of Love (2018)

1 stem

Iran / Verenigd Koninkrijk / Nederland

geregisseerd door Ali Jaberansari
met Forough Ghajabagli, Mehdi Saki en Amir Hessam Bakhtiari

Mina is een receptioniste in een chique schoonheidskliniek. Ze is niet gelukkig met haar gewicht, is verslaafd aan ijs en houdt mannen voor de gek die ze tegenkomt op het werk. Hessam, een gepensioneerde bodybuilder die rijke oudere mannen opleidt, speelt in een film met Louis Garrel. Hij noch zijn omgeving heeft ooit van Garrel gehoord, zelfs als de producent hem verzekert dat de Franse acteur erg beroemd is. Ondertussen is Vahid, een zanger op religieuze ceremonies en een expert in het rouwen, ervan overtuigd door vrienden om te proberen te zingen op bruiloften, nadat zijn vriendin het met hem heeft uitgemaakt.

Geen slechte film, goed script en soms erg humoristisch, maar sommige scenes tonen gebrek aan productiedesign/kleur waardoor de energie uit de film wordt gehaald.