Anni (2018)

1 stem

China
Documentaire

geregisseerd door Rikun Zhu

Als voorvechter van democratie is Zhang Lin onder toezicht van het totalitaire Chinese regime geplaatst. Wanneer hij zonder officiële toestemming naar een andere stad verhuist, straffen ze hem waar het pijn doet: door zijn dochtertje Anni de toegang tot school te ontzeggen. Zo traineren ze zijn leven en haar toekomst. Op het pleintje bij haar school ontstaat een klein maar volhardend protest. De deelnemers maken met spandoeken kenbaar wat er speelt, plaatsen berichten op het Chinese socialmediaplatform Weibo en gaan voorzichtig met elkaar en omstanders in gesprek.