• 8.985.245 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Ontwikkeld door: Jed Mercurio en Jed Mercurio

Met: Richard Madden, Keeley Hawes en Sophie Rundle

Datum van release: zondag 26 augustus 2018

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot Bodyguard

Deze politieke thriller richt zich op een heldhaftige oorlogsveteraan die wordt aangewezen om de minister van Binnenlandse Zaken Julia Montague te beschermen. De twee komen echter lijnrecht tegenover elkaar te staan wat betreft politieke overtuigingen. De bodyguard van Julia zou om deze reden zomaar eens haar grootste vijand kunnen worden.

26 augustus 2018 (59 minuten)

Na zich te hebben onderscheiden door op moedige wijze een terroristische dreiging te neutraliseren, wordt de verontruste oorlogsveteraan David Budd toegewezen als hoofdbeschermingsbeambte aan de minister van Binnenlandse Zaken, Julia Montague. Julia is een controversiële politicus die een nieuwe terrorismewet door het Parlement goedgekeurd wil krijgen om de veiligheidsdienst meer toezichthoudende bevoegdheden te geven. Haar politieke ambities maken Julia tot een spraakmakend doelwit. David is toegewijd aan zijn baan, maar heeft een afkeer van politici.

27 augustus 2018 (55 minuten)

Nu het Verenigd Koninkrijk het terroristendreigingsniveau op 'ernstig' heeft gezet, besluit Julia Montague een vergadering te beleggen met directeur generaal veiligheidszaken. Hiermee zet ze Anne Sampson buitenspel.

2 september 2018 (55 minuten)

De hoofdstad moet nog bijkomen van de laatste aanval die ze te verduren hebben gehad. David Budd komt onder meer druk dan ooit te staan om Julia veilig te houden.

9 september 2018 (55 minuten)

Het lijkt erop dat Julia en David een meevaller hebben. De gebeurtenissen van de vorige avond lijken namelijk in hun voordeel te spelen.

16 september 2018 (55 minuten)

De theorieën van David over mogelijke complotten komen steeds plausibeler over wanneer hij zich verdiept in de politieke bewegingen van Julia. Dan worden er echter vraagtekens gesteld bij de mentale gesteldheid van David.

23 september 2018 (1 uur en 15 minuten)

David Budd komt steeds dichter achter de waarheid rondom de aanslag op het ministerie. Zijn onderzoek brengt hem echter ook in gevaar. De klok tikt door en er is niemand meer over die hem gelooft.

Julia Montague

Anne Sampson

Lorraine Craddock

Stephen Hunter-Dunn

Rob MacDonald

Deepak Sharma

Had ik nu toch maar gekeken... Ontzettend goed ontvangen show in Engeland. Afgelopen zondag hadden ze er een heel item over in Breakfast en nu heeft de BBC bekendgemaakt dat de laatste aflevering van deze show de best bekeken dramaserie-finale sinds 2008 is.

avatar van DreamTech

DreamTech

zo wat een goeie serie kijken zou ik zeggen aanrader !!

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

Eens kijken waar zal ik beginnen. De serie is dus ontwikkeld door Jed Mercurio,de man achter Line of Duty, en zijn hand is duidelijk te herkennen in bepaalde scenes. De openingsscene duurt 20 minuten en de finale aflevering bestaat uit BIJNA 1 scene die een uur duurt, en ondanks de lange duur voelt het nooit gerekt.

Het verhaal kan je eigenlijk in 2 stukken verdelen. In het eerste stuk zien we David Budd (Madden) na een heldhaftige aktie, als de Bodyguard van de minister (Hawes). En later ook als haar minnaar..

Het Tweede stuk Handelt over de moord op Julia en de jacht naar de daders.Dit Gebeurt al aan het einde van aflevering 3. Wat eigenlijk wel een teleurstelling was want Madden en Hawes hebben een erg goede chemie samen,zelfs als ze alleen maar elkaar aankijken voel je vuurwerk.

Een klein minpuntje vond ik dat de personages niet echt sympathiek waren, De Minister was toch wel een beetje een secreet omringt door gladjakkers in haar werkomgeving die allemaal hun eigen agenda lijken te hebben. Bij Budd had ik wel iets meer bonding al deed ie op sommige punten zijn achternaam wel eer aan. Het meest voelde ik mee met Vicky,de vriendin van David, een alledaagse jonge vrouw die zo goed en kwaad als kan haar gecompliceerde partner probeert te steunen.

Het slot heeft een paar onverwachte wendingen.

ik hou het op 3.5

avatar van donmarko22_mm

donmarko22_mm

Ik snap het cijfer op MM en IMDB niet helemaal.

Ik had er vol vertrouwen in toen ik aan deze serie begon, maar werd al snel teleurgesteld.

De acteerprestaties van de hoofdrol speler vond ik dramatisch slecht.

Het verhaal is rommelig en zit vol met onwaarschijnlijke plotwendingen.

Geen aanrader in mijn ogen.

Woah... die 4de episode was wel effe verrassend.

avatar van jac25

jac25

Na de 1e aflevering al afgehaakt...

Geen verkeerde serie maar het wordt nergens hoogstaand. Jammer maar ook verrassend dat Julia sneuvelt. Slotaflevering was wel fraai. Prima om een keer gezien te hebben.

GoodOldJack

Hype niet helemaal waard, hoofdpersonage zit halfweg zijn cursus acteren voor beginners schat ik en iets te veel plotwendingen die niet al te geloofwaardig zijn maar in zijn geheel verre van slecht, eerste half uur (grofweg geschat) en laatste afl zijn uitermate sterk vind ik en vond de minister haar acteerwerk wel een stuk beter net als die van vele andere bijrollen, leuk om Londen op diverse manieren in beeld te zien komen ook, al bij al meer dan degelijk plezier waar je van kan genieten zolang je het allemaal niet té serieus neemt, imo. Sowieso wel bij de betere netflix originals.

GoodOldJack

Mijn excuses overigens, is geen original maar van BBC, had durven zweren dat hij bij mij tussen originals stond maar zal dan toch verkeerd gekeken hebben.

avatar van Benni_mm

Benni_mm

Hoofdpersonage zeker ook niet herkend als Rob Stark van GOT. Wat een verwaandheid , met je curcus acteren.

Zeer goede serie , zeer goed geacteerd!

avatar van Davido

Davido

Wat een onwijs gave serie! Verhaal is fantastisch in elkaar gezet. Heerlijke spanning. De sfeer, muziek, beelden en acteerwerk is gewoon top! Dit is echt zn serie waar je wordt ingezogen. Wij hebben genoten.

Snap niets van het commentaar mbt acteerwerk??

Uitstekende nieuwe serie van de man achter Line Of Duty, waar dit betreft kwaliteit wel iets van wegheeft. Slechts zes afleveringen van een uur, maar hierdoor blijft de spanning gehandhaafd en de plot lekker compact. Prima cast, met vooral Richard Madden erg goed in de titelrol. Eén en ander leidt tot een ijzingwekkende climax. Aanrader.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Eerste aflevering van gekeken en die vond ik vrij sterk. Ben benieuwd naar de rest.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Deze serie afgerond. Zeer degelijke serie die prettig wegkijkt. En gelukkig niet al teveel afleveringen heeft want dat zou het uiteindelijk mischien wel wat saai kunnen gaan worden.

avatar van Decec

Decec

Top goede misdaad serie...

avatar van scorsese

scorsese

Aardige mini-serie waarin een ex-militair de opdracht krijgt de minister van binnenlandse zaken te beschermen. Een prima eerste helft met een paar spannende momenten (waaronder de uitstekende opening). Tijdens de tweede helft worden de ontwikkelingen allemaal wat minder boeiend en komt de geloofwaardigheid hier en daar in gedrang. Ook is het acteerwerk van een wisselend niveau.

Benni_mm schreef:

Zeer goede serie , zeer goed geacteerd!

Van verwaandheid gesproken, iemand aanvAllen omdat hij op een forum over tv series, zijn mening durft geven over een tv serie. Iets met een pot en een ketel, op zijn minst. Of is mijn mening per definitie verwaand omdat jij hem wel goed vind acteren?

Proficiat dat jij met je ongeëvenaarde kennis de acteur wel herkend had als Rob Stark van GOT (ik ga er even vanuit dat dit voor Game Of Thrones staat, voluit schrijven had geen overbodige luxe geweest voor iemand als ik die wel verwaand doe maar niet weet waar de klepel hangt), ik niet nee want ik heb Game Of Thrones (nog) niet gezien.

Verder had hij voor mijn part 56 oscars mogen winnen voor beste acteur, dat zou nul komma nul veranderen aan het feit dat ik hem hier zéér matig vind acteren.

Verder zal ik in het vervolg proberen zelden nog humor te verwerken als ik hier een mening neerpen, zeker geen overdrijving om op humoristische wijze een punt te maken want dat wordt hier blijkbaar niet geappreciëerd of (oei zou ik het durven, mijn verwaande zelf zijn?) misschien zelfs gewoon niet begrepen... .

PS: In t vervolg kan je ook gewoon nog altijd je mening neerschrijven, eventueel mijn mening (want dat is het, een mening, ik heb zelfs nog IMO gezezt in mijn bericht) quoten als je het er niet mee eens bent, zeggen dat je het er niet mee eens bent etc. In plaats van iemand meteen beginnen uit te maken voor verwaand persoon. Het zou in ieder geval van iets meer klasse getuigen.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Tja, voelt toch als een gemiste kans, dit; Bodyguard begint heel erg goed, met name door de voortreffelijke manier waarop actiescènes worden vastgelegd, echt héél knap vind ik dat, maar daarna zakt de serie steeds verder weg. Het is hierboven al opgemerkt, maar mijn hemel, wat stapelen de ongeloofwaardige wendingen zich in rap tempo op, zeg. De laatste aflevering vond ik qua plot, tempo en opbouw de doorsnee krimi niet meer ontstijgen. Jammer, want er zit hier zeker veel in, maar uiteindelijk wordt met de paar goeie ingrediënten van The Bodyguard (ook delen van de cast en de oorspronkelijke intriges) bar weinig gedaan.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Ik wou deze serie bekijken omdat Richard Madden meespeelt, een van de vele acteurs die interesse zou hebben om de rol van James Bond te vertolken. Ik zie hem niet meteen in die rol hoor, maar goed daar gaat dit topic natuurlijk helemaal niet over. Ook ik ben over zijn acteerwerk niet erg euforisch, het is gewoon degelijk maar niet meer dan dat. Meestal staat hij heel ernstig en met gefronste wenkbrauwen voor zich uit te staren, met de bedoeling om iedereen die in de buurt van de minister van Binnenlandse Zaken komt te polsen. De eerste paar afleveringen zijn het betere werk en soms best wel spannend. Eens de minister omkomt, wordt het een soort kat en muisspel om de dader(s) te vinden en zijn eigen onschuld te bewijzen, en daar wordt het een stuk minder interessant. Het wordt ook steeds meer ongeloofwaardig, zoals bijvoorbeeld hoe de politie een verdachte laat meedoen aan het speurwerk. De allerlaatste aflevering met de bomgordel vond ik wat langdradig. Je weet toch zo hoe het zal aflopen, anders komt er natuurlijk geen tweede seizoen.

hatebreeder schreef:

De korte speelduur van deze miniserie (6 afleveringen van een uur) is inderdaad een pluspunt. En het is ook aangenamer om dergelijke series in een paar avonden te bekijken, in plaats van steeds te moeten wachten tot er een nieuwe aflevering op tv komt.

Fijne serie, met trouwens veel bekende uit The Nest, Scott and Bailey bijvoorbeeld

avatar van cor1946

cor1946

1e aflevering vond ik matig , te traag.

avatar van cor1946

cor1946

Serie afgekeken, geen spijt van. Prima serie met goede spannende momenten.

avatar van Firecrest

Firecrest

Ik sleep me door deze serie. Gelukkig ben ik nu bij deel 6 en is het bijna afgelopen. Om de een of andere reden is het vermoeiend om naar te kijken. Geen van de personages weet echt sympathie op te wekken. De bodyguard is ook nogal stijfjes en ondoorgrondelijk, hoewel hij soms emotionele uitbarstingen heeft. Gelukkig maar, anders zou het wel heel erg saai geworden zijn. Dat 'Ma-am' kan ik voorlopig niet meer horen.