Maid in Hell (2018)

1 stem

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Søren Klovborg

Intimidatie, mishandeling, verkrachting en werkdagen van achttien uur zijn aan de orde van de dag voor huishoudelijke hulpen in het Midden-Oosten. Ze gaan gebukt onder het kafalasysteem, hun paspoort is ingenomen en ze zitten vast aan hun werkgever. Als ze proberen te ontsnappen, riskeren ze strenge straffen of gevangenschap. Deze documentaire geeft een zeldzaam inkijkje in deze angstaanjagende en wrede vorm van moderne slavernij, die duizenden vrouwen treft.