Nome di Donna (2018)

1 stem

Italië

geregisseerd door Marco Tullio Giordana
met Cristiana Capotondi, Valerio Binasco en Stefano Scandaletti

Vrij snel nadat Nina, een alleenstaande moeder, aan de slag gaat in een bejaardentehuis begint haar baas haar lastig te vallen. Haar collega's, voornamelijk vrouwen, zwijgen en kijken de andere kant op, terwijl Nina worstelt met de vraag of ze moet reageren en zo ja; hoe? Het wordt een lastige strijd, ook innerlijk, die twijfels en onzekerheden blootlegt, al laat ze zich niet makkelijk kisten.