Rome's Invisible City (2015)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Harvey Lilley
met Michael Scott, Marco Plachesi en Matt Sure

Meer dan 2000 jaar geleden kreeg Rome, de hoofdstad van het machtigste rijk op de planeet, het adembenemende gezicht dat ze vandaag nog steeds heeft, met het Colosseum, het Pantheon, het Circus Maximus en het Forum. Maar onder deze prachtige stad ligt nog een stad verborgen, een die het leven van de bovengrondse stad mogelijk maakte. Deze documentaire brengt de reusachtige mijngangen, aquaducten en waterreservoirs in beeld, evenals de liften, valdeuren en werktuigen onder de wereldberoemde gebouwen.