Voetbal Is Oorlog (2018)

Alternatieve titels: Voetbal Is Oorlog - Het Achilles Drama van Groesbeek | Soccer Is War

Nederland
Documentaire / Sport

geregisseerd door Hans Heijnen
met Eric Meijers, Frans Derks en de stem van Huub Stapel

Achilles '29 uit Groesbeek is een van de beste amateurclubs van de laatste decennia. Het wist de dorpsrivaliteit te ontvluchten door als eerste amateurclub naar de eerste divisie van het betaald voetbal te promoveren: de Jupiler League. Dat zet kwaad bloed bij de andere vijf amateurvoetbalclubs uit het dorp. Achilles trok een te grote broek aan en dat zal ze berouwen. In het seizoen 2016/­2017 moet Achilles '29, met overwegend de familie Derks aan het roer, dit avontuur zakelijk en sportief gezien tot een goed einde zien te brengen.

Teaser