Un Giorno All'Improvviso (2018)

Alternatieve titel: If Life Gives You Lemons

1 stem

Italië

geregisseerd door Ciro D'Emilio
met Anna Foglietta, Fabio De Caro en Biagio Forestieri

Antonio is zeventien en heeft een droom: een voetballer worden in een geweldig team. Hij woont in een klein dorpje in de provincie Campania, een plaats waar wegkomen niet altijd even gemakkelijk is. Wat de situatie nog gecompliceerder maakt, is de prachtige Miriam, een vriendelijke en zachtaardige maar zeer problematische moeder, die Antonio meer liefheeft dan elke andere persoon ter wereld. Bovendien is er Carlo, de vader van Antonio die hen in de steek liet toen hij nog heel jong was, en Miriam is geobsedeerd door het idee om haar familie opnieuw op te bouwen. Plots komt er in het leven van Antonio en Miriam een mooie uitdaging: een talentscout is op zoek naar veelbelovende jongeren om mee te nemen naar de Primavera van het Parma-team. Maar er moet een hoge prijs betaald worden voor elke droom.