Opération SalAMI: Les Profits ou la Vie? (1999)

Alternatieve titel: Pressure Point: Inside the Montreal Blockade

Canada
Documentaire

geregisseerd door Malcolm Guy, Magnus Isacsson en Ana Paskal

Deze documentaire handelt over een groep Canadezen, die wijzen op de nefaste gevolgen van de globalisering en oproepen tot een boycot van AMI (Accord Multilatéral sur les Investissements), het multilaterale akkoord betreffende investeringen. Ze opteren voor burgerlijke ongehoorzaamheid als actiemiddel om de internationale conferentie inzake AMI te verstoren. Niet alleen hun voorbereiding op een confrontatie met de politie wordt getoond, maar ook de bezorgdheid en de vrees hiervoor bij sommige deelnemers.