La Forêt (2017)

Alternatieve titel: The Forest

Frankrijk
Misdaad
312 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Julius Berg
met Samuel Labarthe, Suzanne Clément en Alexia Barlier

In de bossen rond Montfaucon, een dorpje in de Franse Ardennen, verdwijnt het zestienjarige meisje Jennifer Lenoir nadat ze haar leerkracht Frans in het midden van de nacht heeft opgebeld en om hulp heeft gevraagd. Niet veel later verdwijnen ook twee andere jonge meisjes onder dezelfde omstandigheden. Luitenant Musso en kapitein Decker starten hun onderzoek.

avatar van james_cameron
Pakkende, spannende zesdelige miniserie rond de verdwijning van een zestienjarig meisje in de franse Ardennen. Niet overal even geloofwaardig, maar de leuke personages en de intrigerende verhaalsopbouw maken veel goed. De reeks boeit eigenlijk direct vanaf het begin, altijd een goed teken, en de spanning blijft knap gehandhaafd tot het bevredigende einde.

avatar van LOTR-lover
Ik vond deze miniserie meer dan vermakelijk. Het had precies de benodigde spanning om de aandacht vast te blijven houden en genoeg plotwendingen om 't niet te voorspelbaar te laten worden. Natuurlijk zijn 't veel onderdelen die we al zo vaak hebben gezien, maar dat is nu eenmaal snel zo tegenwoordig. Vind dat persoonlijk niet zo'n issue. Zolang ik een miniserie als dit er doorheen bingewatch is 't een teken dat 't goed in elkaar zit.

8/10 (IMDB).

avatar van centurion81
Heb hier wel van genoten, ook al doet het niets nieuws. Enige wat me tegenviel is dat de 2e helft van de laatste aflevering een ietwat saaie epiloog betrof, waardoor je adrenaline-niveau alweer totaal naar 0 is gezakt tegen de tijd dat de aftiteling verschijnt....Ik noem dit een Lord of the Rings-syndroompje

De tijd dat rechercheurs, gendarmes en politiemensen koele personages waren, zonder menselijk gelaat en enige link naar een persoonlijk leven is al lang, lang voorbij.
Deze Franse serie "La Fôret" is een supervoorbeeld van hoe het er nu heel dikwijls aan toe gaat, hier met een onderzoekster wiens familiaal leven vervat zit in het intrige van een verhaal over misdaad, een verhaal dat zoals heel dikwijls nu, diep spit in het verleden, behoorlijk complex uitvalt en met veel personages die allen op één of andere wijze betrokken partij zijn. Het maakt het bijwijlen wel boeiend maar een topserie is deze "La Forêt" niet, want ondanks de goede opbouw en het vertoon van emoties, voelt ge u zelden volledig opgeslorpt en echt meelevend. Bovendien duurt het wel een tijd vooraleer enkele hoofdrolspelers echt gestalte geven aan hun personage en geeft de film, onvermijdelijk over die lengte, toch te veel cliché's ten beste en krijgen in het slot de naweeën van het drama, toch wel een te sentimenteel tintje.
Willen de serie zeker niet afbreken en een kleine 3,5 is er wel aan verdiend