Defend, Conserve, Protect (2018)

Australië / Canada / Verenigde Staten
Avontuur / Drama

geregisseerd door Stephen Amis
met Paul Watson, Peter Hammarstedt en de stem van Dan Aykroyd

Ver weg van de ogen van de wereld in de meest ongastvrije omgeving op aarde, vechten twee tegengestelde visies om controle. Geen van beiden is bereid terug te trekken. Aan de ene kant de zogenaamde Japanse onderzoeksvloot die openlijk commercieel op duizenden walvissen jaagt in het enige internationale walvisreservaat ter wereld. Anderzijds de Sea Shepherd, een vrijwillige guerrilla-marine die wordt gefinancierd door burgers uit de hele wereld. En daartussenin de walvissen zelf. Ondanks de drie totaal verschillende redenen om de reis naar de koude en woeste Zuidelijke Oceaan te ondernemen, zijn ze allemaal onverklaarbaar verstrengeld en kunnen ze niet langer van elkaar worden gescheiden. Dit is het verhaal van elke groep reizigers en hoe ze ten strijde trekken om te overleven in de ijskoude wateren van Antarctica en wat de toekomst voor elk van hen zal zijn.

Teaser