The Green Hell (2016)

Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Sport

geregisseerd door Hannes Michael Schalle
met Niki Lauda, Jackie Stewart en Sabine Schmitz

De Nürburg Ring, gebouwd in 1925, is nog steeds de norm voor de prestaties van racers en fabrikanten. In de loop der jaren heeft dit circuit meer dan 200 levens geëist. Mythisch en dodelijk, de Nürburg Ring wordt het best beschreven met ontzag en respect door één racelegende die de uitdaging aanging en leefde om het verhaal te vertellen, Sir Jackie Stewart. Hij noemde het The Green Hell.