The Last Grenade (1970)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Gordon Flemyng
met Stanley Baker, Alex Cord en Richard Attenborough

Twee soldaten, Harry Grigsby en Kip Thompson, waren vroeger de beste vrienden toen ze zij aan zij in Congo vochten. Maar nu is Kip van kant veranderd en Grigsby vergeeft hem zijn verraad niet. Grigsby kan het niet aanvaarden dat Thompson zich tegen zijn troepen keert. Terwijl hij in Londen herstelt van tuberculose, wordt Grigsby een nieuwe missie toegewezen die hij graag aanvaardt: hij moet Thompson uitschakelen. Deze laatste verblijft nu in Hongkong en veroorzaakt spanningen met buurland China door incidenten aan de grens uit te lokken.