Nossa Chape (2018)

1 stem

Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Jeff Zimbalist, Michael Zimbalist en Julián Duque

'Nossa Chape' volgt de wederopbouw van het Braziliaanse voetbalteam Chapecoense. Op 28 november 2016 stortte een vliegtuig neer met het hele team, waardoor alle spelers op drie na om het leven kwamen. Met exclusieve toegang tot het nieuwe team, families van de overledenen en de drie overgebleven spelers, toont deze documentaire een team en een stad die elk hun eigen mening hebben over hoe de tragedie moet worden aangepakt.

avatar van libra666
Top docu, een must see voor voetballiefhebbers met een hart. Het toont de geschiedenis van de club met al het leed en de liefde die hier omtrent hangt tot wat deze club geworden is. Mooi om te zien hoe de andere clubs hun medeleven tonen alsook het respect van de spelers uit de concurrerende teams. Aangenaam in beeld gebracht en de 100 minuten vliegen voorbij, ondanks de grote tragedie toont men hier waar sport echt voor staat. Een pluim voor de regisseurs om het zo te laten doordringen bij de kijker, zonder gruwelijke beelden te hoeven tonen.