Adventures on the New Frontier (1961)

Alternatieve titel: The Kennedy Films of Robert Drew & Associates: Adventures on the New Frontier

Documentaire

geregisseerd door Richard Leacock, Albert Maysles en D.A. Pennebaker
met McGeorge Bundy, Paul B. Fay Jr. en John Kenneth Galbraith

De documentaire volgt de nieuw gekozen president John F. Kennedy rond het Witte Huis terwijl hij zijn dagelijkse zaken doet en verschillende mensen ontmoet in het Oval Office om kwesties van de overheid te bespreken. Flashbacks naar de campagne uit 1960 en beelden van zijn inauguratie in 1961 laten zien hoe Kennedy opstond om 'de meest geweldige verantwoordelijkheid van de vrije wereld' op zich te nemen. Als aanvulling op de discussies van de president over het beleid, laat de camera de economische ontberingen zien van een mijnstad in West Virginia en nemen de regisseurs de kijkers mee op een diplomatieke reis naar Ethiopië.