Red Lines (2014)

Verenigde Staten / Turkije / Syrië
Documentaire / Drama

geregisseerd door Andrea Kalin en Oliver Lukacs
met Mouaz Moustafa, Razan Shalab al-Sham en Abu Jaffar

Mouaz en Razan, twee jeugdige Syrische activisten, proberen de grenzen te verleggen: zowel die van de gevarenzones, die niet toegankelijk zijn voor de media, als de grenzen die de internationale gemeenschap heeft gesteld voor ingrijpen. Bedreigd met de dood, met als enige wapens hun moed, het Internet en steun uit het Westen, voeren ze een mediastrijd om de democratie in Syrië te herstellen.