Believer (2018)

Zuid-Korea
Actie / Misdaad

geregisseerd door Hae-yeong Lee
met Seung-won Cha, Jin-Woong Cho en Ju-hyuk Kim

Een ambitieuze politieman wil de topman van het grootste drugskartel van Azië ontmaskeren. Om zijn doel te bereiken doet hij een beroep op een lid van de bende die wraak wil nemen op zijn baas. Het blijkt echter een levensgevaarlijke opdracht om het tegen de psychotische baas op te nemen. Bovendien opereert deze man zelf achter de schermen en is hij omringd door gangsters die voor niets terugdeinzen wat het moeilijk maakt hem te vatten.

avatar van aSMoDeuS
Vanaf het begin was al wel duidelijk dat hier sprake was van een Usual Suspects plot. Desalniettemin zeer goed te pruimen.

Door het einde krijgt 'ie het voordeel van de twijfel. 4-

Nu het origineel maar eens kijken.