Gli Sdraiati (2017)

Alternatieve titel: Couch Potatoes

Italië

geregisseerd door Francesca Archibugi
met Claudio Bisio, Gaddo Bacchini en Cochi Ponzoni

Giorgio en Tito zijn vader en zoon. Twee tegenovergestelde werelden die regelmatig botsen binnen de muren van een appartement in Milaan. Giorgio is een succesvolle journalist met een grote vriendenkring en collega's die hem waarderen. Op familiaal vlak lopen de zaken minder goed. Zijn ex-vrouw spreekt niet meer met hem en zijn gemakzuchtige zoon kiest meestal voor de minste inspanning. Tito heeft zoals veel pubers te kampen met complexe gevoelens die hij niet wil uiten en al zeker niet ten aanzien van zijn vader. Giorgio probeert hem te begrijpen. Hij droomt ervan Tito mee te nemen naar de Colle della Nasca voor de druivenoogst, maar Tito heeft daar helemaal geen zin in. Totdat hij zijn vader, totaal onverwacht, meedeelt dat hij naar Ligurië zal komen voor de oogst. Na een reeks misverstanden vinden vader en zoon uiteindelijk een manier om dichter tot elkaar te komen.