Sumarbörn (2017)

IJsland / Noorwegen
Drama / Familie

geregisseerd door Guðrún Ragnarsdóttir
met Hera Hilmar, Joi Johannsson en Þuríður Blær Jóhannsdóttir

Zus en broer Eydís (6) en Kári (5) worden naar de scheiding van hun ouders overgebracht naar een kindertehuis op het platteland. Eydís weet zeker dat het maar van korte duur zal zijn en dat hun moeder hen weer snel op zal halen. Dag na dag verloopt echter, maar Eydís blijft optimistisch en levenslustig, tot ergernis van de hoofdzuster van de instelling.