99% Ærlig (2008)

Noorwegen
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Rune Denstad Langlo
met Assad Arif, Emir Mulasmanovic en Haji Saleem

Emir (van Bosnische afkomst), Amina (Oeganda), Haji (Irak) en Assad (Pakistan) zijn allemaal lid van de hiphopgroep 'Forente Minoriteter'. De film volgt hen door hun muzikale proces, met zijn ups en downs. De filmploeg volgt de band twee jaar lang, wat resulteert in een intieme ontmoeting met een aantal zeer charmante en open jonge mensen. Ze zijn allemaal verschillend maar vinden nog steeds een gemeenschappelijke basis door hun passie voor muziek en, niet het minst, in het vinden van hun eigen ruimte en identiteit te midden van tegenstrijdige eisen van vrienden, familie en de Noorse samenleving.