• 8.985.774 stemmen

Ontwikkeld door: Camille Bordes-Resnais en Alexis Lecaye

Met: Chloé Lambert, Philippe Dusseau en Blanche Veisberg

Oorsprong: Frankrijk

Datum van release: maandag 26 maart 2018

Eerst uitgezonden op: France 2 (Frankrijk)

Plot Le Chalet

Een reünie van jeugdvrienden in een afgelegen chalet in de Franse Alpen verandert al snel in een wanhopige strijd om te overleven als ze worden afgesloten van de rest van de wereld door een bizar ongeluk. Al snel ontdekken ze het duistere geheim van het verleden. Door middel van flashbacks wordt duidelijk wat er zich twintig jaar geleden in het dorpje heeft afgespeeld.

26 maart 2018 (47 minuten)

Adèle en Manu, die samen een kind verwachten, komen aan bij de gerenoveerde chalet in Valmoline. Twintig jaar geleden kwam hier een ander gezin voor een nieuwe start.

26 maart 2018 (53 minuten)

Ver weg van de bewoonde wereld herpakken de bruiloftsgasten zich en gaan ze op weg naar een zendmast. Flashbacks onthullen een gruwelijk voorval uit Alice's verleden.

2 april 2018 (1 uur en 02 minuten)

De groep wordt paranoïde als ze beseffen dat de ongelukken met elkaar te maken hebben. Thierry gaat te voet hulp halen, terwijl de rest Laurent verzorgt.

2 april 2018 (48 minuten)

Bijna ongelukken en akelige ontdekkingen zorgen voor wantrouwen onder de vrienden. Twintig jaar eerder onderzocht de politie de plotselinge verdwijning van de Rodiers.

9 april 2018 (54 minuten)

Manu keert terug met nieuws dat de overlevenden tot het uiterste drijft. De laatste nacht van de Rodiers in het chalet wordt vanuit een andere invalshoek getoond.

9 april 2018 (58 minuten)

Nu de laatste puzzelstukken van het verhaal van de Rodiers op hun plek vallen, nemen Étienne en Seb iemand gevangen en doen de moordenaars hun laatste zet.

Françoise Rodier

Philippe Personnaz

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2091 stemmen

Eerste twee afleveringen gezien, prachtige theme muziek, maar wát een hoop personages meteen pff. Wil best weten hoe het eindigt maar sta niet echt te trappelen.

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

Bottleneck schreef:

Inderdaad. Er zijn gewoon teveel personages. Maar het is zeker de moeite waard om door te gaan. Gelukkig zijn het ook maar 6 afleveringen, dus dat valt nog mee.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Ik had pas na 3 afleveringen (bijna) echt door wie nu wie was in het verleden en het heden. Maar de vaders heb ik nog steeds niet echt door. Wel een toffe serie (tot nu toe). De ontknoping lijkt voorspelbaar maar wordt toch goed gebracht.

Wauw, wat een heerlijke serie. Erg sterke theme muziek inderdaad. Maar ook erg genoten van de setting, wat is het daar mooi zeg! Voor de eerste keer een serie binnen een dag afgekeken. Een erg boeiend verhaal met een sterk slot. Mooie characters en ook goed gespeeld. Qua vrouwelijk schoon ook dikke prima. Graag meer van dit soort series!

Same here xancran, ook deze mini-serie gisteren afgekeken. Het verhaal weet van begin tot eind te boeien en de verspringingen tussen heden en verleden werken erg goed. Daarnaast is de titelsong lekker creepy en, zoals je al zegt, de setting is fantastisch. Ook 4* van mij.

avatar van mikey

mikey

Soort van een giallo rip off van de film Bay of Blood. Misschien. Zag wel de overduidelijke verwijzing naar die andere Bava blood/black Lace. Dat is het lijk in badscene waarvan de slagaders van worden opengehaald zodat het lijkt op een zelfmoord. Volgens mij is dat nutteloos want het hart pompt niet meer, maar anyway.. Bava maakte daar een prachtige scene van. Prachtige fotografie. Deze scene was wat minder stijlvol. Het meer als locatie is ingeruild door een berg. Erg fijn dat een hoop jonge carrieremakers vakkundig worden geruimd door een psychokiller. Jammer dat er zoveel plot om moet worden gebouwd.

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

Maandag avond zag ik dit tijdens het zappen. had geen idee waar het over ging maar de setting en de spelers zorgden dat ik bleef kijken. Alleen was ik nu de slot aflevering aan het bekijken. Dus ik ken wel de ontknoping maar niet het begin.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Geen verkeerde serie. In het begin wat moeite met wie is wie door de verschillende tijdsfragmenten.

Sfeer en setting was goed. 3.5

avatar van 7 stars

7 stars

inderdaad teveel personages, maar kijkt wel lekker weg en bouwt de spanning mooi op. Alleen de climax vond ik matig en redelijk voorspelbaar. De muziek is echt prachtig gedaan zeker die piano stukken voegen veel toe

avatar van schip010

schip010

Eerste impressie.

Niets toe te voegen aan reacties die al eerder zijn gedaan. Ik voel me bijna debiel, ik heb al die personages niet helder op mijn netvlies. Waarom zo ingewikkeld? Echter, de sfeer en de beelden zijn fantastisch evenals de mooie spanning die deze serie vrijwel continue heeft.Hoop dat het eerste me ook duidelijk wordt.

avatar van lang pee

lang pee

Doet mij een beetje denken aan de veel betere serie La Foret. Maar dit vind ik echt niets bijzonders, sommige acteerprestaties kunnen echt wel beter, en het is ook nog eens zeer ongeloofwaardig, had geen problemen voor te zien wie wie was en welke relatie ze hadden, maar ze maakten het echt wel te moeilijk, en dan die enerverende kindermuziek na elke aflevering. Kan beter...